טלגראס ישראל: קניית קנאביס מעולם לא היתה קלה יותר

“מעל 2 קילוגרם קנאביס לא חוקי נמכרים בקיר שלי כל יום,” אומר הבוקר (ב’) עמוס סילבר בראיון לגלי צה”ל, בעקבות הצלחת מפעל הסחר המקוון שלו בפייסבוק, שמתרחב בימים אלו גם לאפליקציית המסרים המאובטחת ‘טלגרם’.

בעקבות חשיפת תופעת המסחר המקוון (הבלתי חוקי) בקנאביס בישראל כאן במגזין ולאחר מכן גם ב’ידיעות אחרונות‘ וב’שיחה מקומית‘, מגיע מי שמנצח על כל הסיפור הזה, פעיל הלגליזציה המוכר עמוס סילבר, לראיון בנושא עם רינו צרור בגלי צה”ל.

אחרי שפיצח כיצד ניתן לסחור בקנאביס בפייסבוק מבלי להסתכן בחסימה, מספר סילבר, השוכן בארה”ב מזה תקופה ארוכה ומנהל את הפרויקטים בשלט רחוק, על ‘טלגראס‘, הפרוייקט החדש שיאבטח עוד יותר את תהליך הרכישה, שבכל זאת מסוכן יותר בפייסבוק.

בעזרת שימוש באפליקציית המסרים המאובטחת ‘טלגרם‘, שהיא מין ‘וואטסאפ אנונימי’, מוזמנים הישראלים להיכנס לקבוצות סחר פומביות לפי אזורי חלוקה כגון ‘טלגראס צפון’, ‘טלגראס השרון’, ‘טלגראס מרכז’ וכן הלאה.

קבוצת ‘הקהילה’ מיועדת לדיונים פומביים, המלצות והצעות למיניהן, והקבוצות האזוריות מיועדות לצפייה בהצעות מכירת מריחואנה וחשיש בלבד.

“ברור שזה לא חוקי לסחור בגראס,” מסביר סילבר, “אבל לגבי, אני לא עושה שום דבר לא חוקי, אני פשוט מעמיד את הקיר שלי [בפייסבוק] כפלטפורמה עבור אחרים לעשות מה שהם עושים. אבל גם אם זה לא היה חוקי הייתי עושה את זה.”

“זה חוק פוגעני, נוגד זכויות אדם ולא צודק,” הוסיף. “אנו מנסים ליצור לגליזציה בפועל. החוק מתבסס על ציות של ההמון ואם נמשיך לפעול גם אם המדינה לא תוכל לעשות כלום.”

“מעל 2 ק”ג ביום”

סילבר חשף עוד שבדף הפייסבוק שלו נמכרים מדי יום כ-2 קילוגרם קנאביס באופן בלתי חוקי, אבל הבהיר כי הוא כלל אינו מקבל כסף וזה נטו בין המוכרים לקונים.

“ההתפתחות האחרונה היא מעבר לטלגרם, שם אפשר לארגן הכל במסודר יותר, בלי חשש מחסימות של פייסבוק, שסוגרים לפעמים דפים או קבוצות שלא מוצאים חן בעיניהם. אנחנו משפרים את הפלטפורמה באפליקציה כדי לשפר את האפשרויות.”

סילבר סיכם את השיחה בהזמנה לאירוע ‘חנוכת גן הקנאביס‘ מבית ‘ליל הבאנגים’, שיערך ביום הקנאביס הבינלאומי, 20.4, בגן הורדים בירושלים – מול משכן הכנסת – ואליו אישרו הגעה כבר 1,500 ישראלים.

“אני רוצה להגיע למצב שנושא הגראס בישראל – וזו גם הפואנטה באירוע שלנו השנה ב-20.4 מול הכנסת – להראות שזה לא משהו שעבריינים עושים בחדרי מדרגות, שצריך להחביא או להסתתר. אין למדינה מה לעשות נגד אנשים שמעשנים יחד, היא לא יכולה לעצור את כולם.”

“אין לנו את הפריבילגיה לחכות לפוליטיקאים שישנו את החוק,” סיכם. “אנשים אפילו מתים בגלל החוק הזה, שלא לדבר על סבל יומיומי. חובתנו המוסרית לעשות מה שאפשר לסיים את מהר.”

בינתיים כדי לשפר את הפלטפורמה, מסר לנו סילבר כי הוא סגר את ההרשמה לקבוצות לעת עתה, ובקרוב יפרסמן שוב. כדי להתעדכן ניתן פשוט לעקוב אחר פרופיל הפייסבוק שלו.

ראו גם:
מדוע התחלתי לקנות קנאביס בפייסבוק
10 טיפים לדילר קנאביס בפייסבוק
עוקץ מריחואנה בפייסבוק

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר